Algemene voorwaarden

Doest Keepers Class

E-mail: doestkeepersclass@gmail.com
Website: www.doestkeepersclass.nl

Algemene voorwaarden

Definities

  1. Doest Keepers Class: Doest Keepers Class, gevestigd te Amsterdam onder KvK nr. 82546118.
  2. Klant: degene met wie Doest Keepers Class een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Doest Keepers Class en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 1 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Doest Keepers Class.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Artikel 2 – Prijzen

  1. Alle prijzen die Doest Keepers Class hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen die Doest Keepers Class hanteert voor zijn diensten en producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Doest Keepers Class te allen tijde wijzigen.
  3. Partijen komen voor een dienstverlening door Doest Keepers Class een totaalbedrag als richtprijs overeen, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
  4. Doest Keepers Class is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
  5. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Doest Keepers Class de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  6. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  7. Doest Keepers Class heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  8. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Doest Keepers Class prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  9. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Doest Keepers Class op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Artikel 3 – Betalingen en betalingstermijn

  1. Doest Keepers Class mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
  2. De klant dient betalingen achteraf binnen 1 maand 3 maanden na levering te hebben voldaan.
  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Doest Keepers Class de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
  4. Doest Keepers Class behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
  5. Producten worden direct afgerekend.
  6. De klant moet declaraties binnen 1 maand na factuurdatum aan Doest Keepers Class betalen, tenzij partijen hierover andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld staat.
  7. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Doest Keepers Class de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
  8. Doest Keepers Class behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de dienst.

Artikel 4 – Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Doest Keepers Class gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitenrechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Doest Keepers Class.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitenrechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Doest Keepers Class zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn vorderingen van Doest Keepers Class op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Doest Keepers Class, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Doest Keepers Class te betalen.

Artikel 5 – Recht van reclame

  1. Zodra de klant in verzuim is, is Doest Keepers Class gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
  2. Doest Keepers Class roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
  3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Doest Keepers Class, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
  4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

  1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
    • Het product niet is gebruikt
    • Het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
    • Het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
    • Het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen (ondergoed, badkleding, enz.)
    • De verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud (dvd’s, cd’s, etc.)
    • Het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
    • Het product geen los tijdschrift of losse krant is
    • Het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
    • Het geen weddenschappen en/of loterijen betreft
    • De consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
    • het geen dienst betreft die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien
  2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vang aan:
    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
    • zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft gesloten
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via doestkeepersclass@gmail.com, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van Doest Keepers Class, doestkeepersclass.nl, kan worden gedownload.
  4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Doest Keepers Class, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Artikel 7 – Vergoeding van bezorgkosten en retourkosten

  1. Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan Doest Keepers Class heeft geretourneerd, dan zal Doest Keepers Class het verschuldigde bedrag exclusief de bezorgkosten binnen 14 dagen terugstorten.
  2. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de volledige bestelling voor rekening van de consument.

Artikel 8 – Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 9 – Retentierecht

  1. Doest Keepers Class kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Doest Keepers Class heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan Doest Keepers Class.
  3. Doest Keepers Class is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

Artikel 10 – Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Doest Keepers Class te verrekenen met een vordering op Doest Keepers Class.

Artikel 11 – Eigendomsvoorbehoud

  1. Doest Keepers Class blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Doest Keepers Class op grond van wat voor met Doest Keepers Class gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd kan Doest Keepers Class zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
  4. Indien Doest Keepers Class een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Doest Keepers Class het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.

Artikel 12 – Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij Doest Keepers Class, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
  4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Doest Keepers Class het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Doest Keepers Class kan tegenwerpen.

Artikel 13 – Levertijd

  1. De door Doest Keepers Class opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische) bevestiging heeft gekregen van Doest Keepers Class.
  3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Doest Keepers Class niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Artikel 14 – Feitelijke levering

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

Artikel 15 – Transportkosten

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Artikel 16 – Verpakking en verzending

  1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Doest Keepers Class niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
  2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Doest Keepers Class, bij gebreke waarvan Doest Keepers Class niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

Artikel 17 – Verzekering

  1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
    • Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • Zaken van Doest Keepers Class die bij de klant aanwezig zijn
    • Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd.
    1. De klant geeft op eerste verzoek van Doest Keepers Class de polis van deze verzekeringen ter inzage.

    Artikel 18 – Bewaring

    1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
    2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

    Artikel 19 – Garantie

    1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Doest Keepers Class enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
    2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
    3. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
    4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

    Artikel 20 – Uitvoering van de overeenkomst

    1. Doest Keepers Class voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
    2. Doest Keepers Class heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
    3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot/totale bedrag door de klant.
    4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Doest Keepers Class tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
    5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Doest Keepers Class tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

    Artikel 21 – Informatieverstrekking door de klant

    1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Doest Keepers Class.
    2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
    3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Doest Keepers Class de betreffende bescheiden.
    4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Doest Keepers Class rederlijkwijs de verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

    Artikel 22 – Duur van de overeenkomst betreffende een dienst

    1. De overeenkomst tussen Doest Keepers Class en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
    2. Na afloop van de termijn genoemd in lid 1 van dit artikel wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
    3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de klant Doest Keepers Class schriftelijk in gebreke stellen.

    Artikel 23 – Opzeggen overeenkomst dienst voor bepaalde tijd

    1. De klant of consument kan een overeenkomst betreffende een dienst die voor bepaalde tijd is aangegaan niet eerder dan na 1 (één) jaar opzeggen.
    2. Na afloop van de minimum looptijd van 1 (één) jaar kan voornoemde overeenkomst opgezegd worden door de klant met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden.
    3. Na afloop van de minimum looptijd van 1 (één) jaar kan voornoemde overeenkomst opgezegd worden door een consument met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand.
    4. Indien de overeenkomst betreffende een dienst voor minder dan 1 (één) jaar is aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.

    Artikel 24 – Vrijwaring

    De klant vrijwaart Doest Keepers Class tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Doest Keepers Class geleverde producten en/of diensten.

    Artikel 25 – Klachten

    1. De klant dient een door Doest Keepers Class geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
    2. Beantwoord een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Doest Keepers Class daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
    3. Consumenten dienen Doest Keepers Class uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
    4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Doest Keepers Class in staat is hierop adequaat te reageren.
    5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
    6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Doest Keepers Class gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

    Artikel 26 – Ingebrekestelling

    1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Doest Keepers Class.
    2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Doest Keepers Class ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

    Artikel 27 – Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

    Als Doest Keepers Class een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van de overeenkomst aan Doest Keepers Class verschuldigd zijn.

    Artikel 28 – Aansprakelijkheid Doest Keepers Class

    1. Doest Keepers Class is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
    2. Indien Doest Keepers Class aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
    3. Doest Keepers Class is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
    4. Indien Doest Keepers Class aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
    5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
    6. Deelname aan trainingen, clinics en overige evenement gebeuren te alle tijden op eigen risico, bij eventuele ongevallen, verlies of diefstal van spullen kan Doest Keepers Class hier nooit aansprakelijk voor gesteld worden.

    Artikel 29 – Vervaltermijn

    Elk recht van de klant op schadevergoeding van Doest Keepers Class vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

    Artikel 30 – Recht op ontbinding

    1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Doest Keepers Class toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
    2. Is de nakoming van de verplichtingen door Doest Keepers Class niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaats vinden nadat Doest Keepers Class in verzuim is.
    3. Doest Keepers Class heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Doest Keepers Class kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

    Artikel 31 – Overmacht

    1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Doest Keepers Class in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Doest Keepers Class kan worden toegerekend in een van de wil van Doest Keepers Class onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Doest Keepers Class kan worden verlangd.
    2. Tot de in lid 1 genoemde overmacht situatie worden ook -doch niet uitsluitend- gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits-, internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
    3. Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor Doest Keepers Class 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Doest Keepers Class er weer aan kan voldoen.
    4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
    5. Doest Keepers Class is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht situatie enig voordeel geniet.

    Artikel 32 – Wijziging van de overeenkomst

    1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
    2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.

    Artikel 33 – Wijziging algemene voorwaarden

    1. Doest Keepers Class is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
    2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
    3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Doest Keepers Class zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
    4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

    Artikel 34 – Overgang van rechten

    1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Doest Keepers Class.
    2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

    Artikel 35 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

    1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
    2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Doest Keepers Class bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

    Artikel 36 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

    1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
    2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Doest Keepers Class is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

    Artikel 37 – Specifieke regels groepstraining pakketten

    1. De groepstrainingen worden gehouden op een door Doest Keepers Class aangegeven locatie, deze zal duidelijk op de website(doestkeepersclass.nl) aangegeven staan.
    2. De trainingen duren gemiddeld 90 minuten.
    3. De 12 trainingen dienen achtereenvolgend gevolgd te worden. Per 12 trainingen ontvang je éénmalig de kans om een training over te slaan, om wat voor reden dan ook.
    4. Indien je de éénmalige kans om één training over te slaan hebt gebruikt en je bent daarna bij trainingen in het pakket niet aanwezig, dan gaat dit van je pakket af en komt deze voor je eigen kosten.
    5. We hopen het niet maar mocht je tijdens een wedstrijd of training langdurig (meer dan 3 weken) geblesseerd raken dan schorten we je pakket op totdat je weer mee kan doen. Het kan zijn dat we hierbij om een doktersverklaring vragen.
    6. Je wordt zoveel mogelijk op je eigen niveau tijdens de trainingen ingedeeld in kleine groepjes.

    Deze regels hebben wij opgesteld om de continuïteit en kwaliteit van de trainingen te kunnen waarborgen.

    Artikel 38 – Specifieke regels privé trainingen

    1. Bij het afsluiten van één privéles of privé lessen pakket wordt bepaald waar de lessen plaats vinden.
    2. De duur van een enkele les is 60 minuten.
    3. De les pakketten dienen aansluitend, in hetzelfde aantal weken, uitgevoerd te worden op een afgesproken dag en tijdstip. Dit bepalen we samen bij het afsluiten van de overeenkomst. Indien je in het pakket een training niet kan gaat deze les van het pakket af.